середа, 26 грудня 2018 р.

Із робіт переможців Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

Завдання. Напишіть есе на тему «Значення Інтернету для розвитку та популяризації української мови». У творі використайте назви мовно-літературних сайтів, матеріал яких ви використовуєте (не менше трьох). Обсяг – до 1,5 сторінки.

Неосяжний ресурс
Пов’язане зображенняІтернет - інноваційна притока до торованого муштрою віків русла мови-диво-річки. Не потонути мимохіть у мереживі  всесвітнього павутиння, аморфної інформаційної субстанції ще вчора видавалося неможливим. Проте погляньмо на світ у його скороминущому сьогоденні - неосяжні ресурси Інтернету, що ми ними послуговуємося щоденно, стали доступними кожному. І вплив, що його має цей окремий, неземний вимір, не переоцінити. Він пише правила сучасності, вирішує долю трендів і тенденцій, є посередником у наймасовішому обміні знань і досвіду, що його собі можна змалювати в уяві. То що, як він стане новим сприятливим середовищем поширення української мови й писемності та їх вогнеграйних плодів?
Натискаю на поле введення пошукового запиту. Пальці неквапливим маршем пішли по клавіатурі. На екрані з'являється "Школа української мови Івана Ющука". Ой леле! Тут і словники, і статті мовознавчі, й усяких матеріалів розмаїття!  Додаю закладку.
Граційним поступом видруковую знову: "Т. Шевченко - Кобзар". Незчулася - і вмить потрапляю на однойменну веб-сторінку. На ній оживають строфа за строфою Кобзареві думи, а ось, ось ... і він сам воскрес у рядках численних біографічних статей! От диво! Ще одна закладка.
Грайливим підстрибом лоскочуть пальці втретє клавіатуру. "Мова - ДНК нації" - читаю назву сайту. Переглядаю дотепне зображення язика, що правила української мови пояснює й застерігає від уживання росіянізмів. Диво-знахідка! Забуваюся на хвилину-другу, розчинившись у змістовному потоці готових до споживання знань. Репост. Закладка.
Вражає й відверто захоплює густоманіття онлайн-ресурсів чистого досвіду, а чи перлин поезії, матеріалів з  лінгвістики та знань, зрозумілих кожному. Черпаймо ж із них!
           Ірина Наталуха, учениця 9-А класу Сумської гімназії № 1 м. Суми

3 коментарі: