вівторок, 3 жовтня 2017 р.

Готуємося до турніру юних журналістів



ЗАПИТАННЯ ОБЛАСНОГО ТУРНІРУ ЮНИХ ЖУРНАЛІСТІВ

1. Прийнято вважати, що формула «хороший журналіст» – це психолог + філолог + порядна людина. Виведіть та обґрунтуйте формулу «ідеального журналіста».
2. Уявімо ситуацію: художньо-публіцистичні жанри «померли». Залишився лише один і ви його маєте назвати. Який ви оберете і чому саме цей «вижив»? Спробуйте написати матеріал у цьому жанрі для своєї шкільної газети.
3. Проведіть 5-хвилинний випуск новин для радіо на тему «Наше місто: цікавий вихідний» із використанням різних інформаційних жанрів. 
4. Вам доручили зробити інтерв’ю з відомим українцем із вашого регіону для закордонного видання. Кого оберете співрозмовником і на яку тему розмовлятимете? Запропонуйте список запитань. 
5. Телевізійний ведучий. Яка специфіка його роботи? Назвіть телеведучого, який вам подобається, та ведучого, який не подобається. Змоделюйте роботу ведучого вигаданої вами телепрограми. 
6. Розкрийте роль соцмереж у роботі журналіста, зокрема, в отримані та поширенні інформації. Наведіть приклади. 
7. Помилки у журналістських текстах місцевих ЗМІ: «опускання до рівня читача», непрофесійність авторів чи елементарна безграмотність? Проілюструйте прикладами.
8. Чи можна за допомогою мобільного телефону або іншої непрофесійної апаратури створити матеріал для радіо, телебачення чи електронного ЗМІ? У яких випадках допускається використання «підручних» електронних засобів запису? Спробуйте за допомогою таких засобів створити невеликий власний журналістський матеріал на тему «Три риси, без яких неможлива моя Україна». 
9. Сьогодні відбувається процес роздержавлення комунальних і державних ЗМІ. Влада перестає бути співзасновником видань і вони вирушають у самостійне «плавання». Які ризики та які переваги місцевої журналістики? Запропонуйте методи «виживання» для роздержавлених газет.
10. Вам надали можливість попрацювати за експериментом «журналіст змінює професію». Яку професію ви обрали б собі для «прикриття», аби написати матеріал? Як це виправдовує завдання щодо створення матеріалу та чим ви керуєтеся при виборі професії? 
11. Якщо за порушення Кодексу професійної етики немає покарання, то, на вашу думку, чи потрібні етичні кодекси? Обґрунтуйте на прикладі Кодексу етики українського журналіста. 
12. Моніторинг свідчить, що в Україні, де йде війна та є цілий комплекс проблем, із цим пов’язаних, лише 2–3% публікацій друкованих та Інтернет-видань присвячені темам учасників АТО та внутрішньо переміщених осіб. Як ви поясните таку тенденцію? Якби вам довелося створити два матеріали на дві вказані теми, який фокус висвітлення ви обрали б? Обґрунтуйте.
13. Фейк у медіа, його різновиди. Як розпізнати фейк і чи можна з ним боротися? Наведіть приклади фейків, що поширювалися у вашому регіоні.
14. Заголовок до матеріалу: що робить його привабливим? Наведіть приклади вдалих і невдалих заголовків, обґрунтуйте свою позицію. Чи існують ризики при створенні заголовку?
15. Вам дають можливість створити телешоу для молоді. Запропонуйте його концепцію, тематику, формат ведення. 



Немає коментарів:

Дописати коментар